sobota, 10 sierpnia 2013

Paralotniarstwo

Latanie na paralotni to jeden z najbardziej popularnych sportów lotniczych. W szczególności Europejczycy , a ponadto mieszkańcy Ameryki Południowej pokochali ten sport. Paralotniarstwo zazwyczaj mylone jest z lotniarstwem. Warto jednakże pamiętać, że lot na lotni oraz dodatkowo lot na paralotni to dwie całkiem różnorakie rzeczy. Paralotnia nie posiada sztywnych elementów konstrukcyjnych. Paralotniarstwo powstało tak rzeczywiście pod koniec lat siedemdziesiątych dwudziestego wieku we Francji. W Polsce sport ten zaczął pojawiać się pod koniec lat osiemdziesiątych. Niełatwo ocenić jak dużo ludzi uprawia obecnie ten sport. Niełatwo podać jedną liczbę. Wiele osób bowiem nie rejestruje się, a wręcz nie zdobywa oficjalnych certyfikatów. Cyfra „nielegalnych” paralotniarzy jednak sukcesywnie się zmniejsza. Stale powiększająca się liczba osób robi licencję i coraz więcej posiadamy w Polsce doświadczonych paralotniarzy. Paralotniarstwo jest tak

naprawdę sportem amatorskim. Ze stuprocentową pewnością, nie możemy zapominać o grupie zawodników (jest ich mniej więcej kilkuset), którzy startują w krajowych , a ponadto zagranicznych zawodach sportowych. Ażeby uprawiać w Polsce paralotniarstwo potrzebna jest pozwolenie IPPI (The International Pilot Proficiency Information Card), która jest wystawiana poprzez Międzynarodową Federację Lotniczą lub polskie świadectwo kwalifikacji pilota paralotni. Paralotniarstwo zdobywa w Polsce coraz więcej miłośników. Ze 100% pewnością, latanie na paralotni wcale nie jest zwyczajne. Wymaga odpowiednich kwalifikacji. Najbardziej istotne i tak jest dostanie doświadczenia i dojście do wprawy. Najważniejszymi instrumentami w kierowaniu paralotnią są dwie wskaźniki adresów www sterówki. Ich końca pilot trzyma w rękach. U góry rozdzielają się na one na sporo cienkich linek, które przymocowane są do krawędzi spływu skrzydła. Pociągnięcie sterówki powoduje

Reklama

Tanie serwery dedykowane - Hostings.pl

modyfikację geometrii jednej z połówek skrzydła , a ponadto wzrost oporu powietrza. A to oznacza, że paralotnia zaczyna skręcać w tę stronę, po której została pociągnięta sterówka. Innym sposobem sterowania paralotnia jest balansowanie ciałem. To natomiast wymaga jeszcze większej wprawy. Gdy stopniowo zaciąga się obie sterówki dochodzi do zwiększania kąta natarcia. W efekcie paralotnia zaczyna hamować. Ten manewr powinno być wykonywany z wyczuciem, ponieważ nadmierne korzystanie z linek sterowniczych może doprowadzać do niebezpiecznego przeciągnięcia. Konsekwencją tego może być oderwanie strug powietrza od górnej powierzchni skrzydła. W efekcie dochodzi do szybkiego oraz dodatkowo niekontrolowanego opadania. Paralotnia to nie to samo co lotnia. Wielu ludzi myli ze sobą te dwa pojęcia. Loty na paralotni zyskują coraz więcej zwolenników. Nadal nieprosto natomiast ocenić liczbę osób

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz